بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)
بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)

تخم مرغ و شیر

بسم الله الرحمن الرحیم سلام

شما تنها نیستید خدا را دارید غم ندارید نماز و روزتون مقبول حق 

                                      

چرا در میان گیاهخواران استفاده یا عدم استفاده از لبنیات و تخم مرغ مورد بحث قرار می گیرد؟

 بحث های بسیار جدی و مهمی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از تخم مرغ و شیر بین گیاهخواران متداول است تا جایی که استفاده کردن یا نکردن از این مواد باعث ایجاد گوناگونی در انواع گیاهخواران شده است (به بخش انواع گیاهخواری توجه کنید). 

نظر گیاهخواران موافق:
همانطورکه می دانید تنها منبع اصلی ویتامین ب 12 برای گیاهخواران شیر و فرآورده های لبنی می باشد. پس بنابراین، دلیل گیاهخوارانی که موافق استفاده کردن از این مواد هستند: حفظ سلامتی و تغذیه کامل از تمام مواد مورد نیاز بدن است. این دسته از گیاهخواران از این مواد به طور محدود بخاطر خواص آنها استفاده می کنند و اعتقاد دارند که اگر در روش تولید هم دقت کافی برای نگهداری و مراقبت از حیوان انجام پذیرد چون باعث کشتار حیوان نمی شود مصرف آنها بلامانع است.

نظر گیاهخواران مخالف:
اما هستند گیاهخوارانی که استدلال های مخالف دارند:

1- گروهی از افراد به دلیل اعتقاد به مضر بودن (غیر طبیعی بودن) مصرف شیر و تخم مرغ برای انسان از مصرف این مواد خودداری می کنند. این افراد اعتقاد دارند که تخم مرغ یا تخم غاز، اردک و غیره در واقع جنین حیوان است و خوردن آن با خوردن گوشت آنچنان تفاوتی ندارد. تخم مرغ کبد را فرسوده می کند و بسیار آلرژی زا می باشد و همگان می دانند مصرف مقدار زیادی از آن به شدت برای سلامتی مضر است. شیر هم خوردنی مطلوب، علی الخصوص برای افراد بالغ نیست چون این غذائی است که برای زمان طفولیت همه پستانداران در نظر گرفته شده و می بینید بجز حیوانات دست آموز هیچ حیوانی بعد از پشت سر گذاشتن دوران شیرخوارگی حاضر به خوردن شیر نمی شود. در ضمن چربی مواد لبنی در رگها رسوب کرده و عامل بسیاری از بیماری ها از جمله سکته ی قلبی، چاقی بیش از اندازه و... می شود. در ضمن بیش از 40 درصد مردم جهان توانایی هضم و جذب شیر حیوانات را ندارند.

2-     گروهی از افراد به دلایل عرفانی و مذهبی و مسائل مرتبط با تکامل روح و... تخم مرغ مصرف نمی کنند.

3-     گروهی از گیاهخواران به دلیل حمایت از حیوانات از مصرف تخم مرغ و شیر به طور کلی یا به طور صنعتی خودداری می کنند. این گروه اعتقاد دارند که تولید شیر و تخم مرغ صنعتی رابطه تنگاتنگی با حیوان آزاری و کشتن آن دارد. آنها اعتقاد دارند که کشتن حیوان یک لحظه است ولی سواستفاده از آن در تمام عمر حیوان ادامه خواهد داشت.

         

حیواناتی که می خوری آن هایی نیستند که با ولع حیوانات دیگر را می خورند؛ تو جانوران گوشتخوار را نمی خوری، بلکه آن ها را الگوی خود قرار می دهی. تو ولع مخلوقات کوچک و دوست داشتنی را داری که کسی را آزار نمی دهند، که به دنبال تو حرکت می کنند، و تو در ازای خدمتشان آن ها را می خوری.

ژان ژاک روسو  

یامولاعلی مددی مولا12130 

پروردگار یار و یاور شما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد