بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)
بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)

بسم الله الرحمن الرحیم

آن که برای زندگی ارزشی قایل نیست، شایسته آن نیست.

لئوناردو داوینچی 

 

 

اگر دیوار کشتارگاه ها شیشه ای بود همه گیاهخوار می شدند. ما نسبت به خود و نسبت به حیوانات احساس بهتری خواهیم داشت وقتی که  بدانیم در رنج آن ها سهیم نیستیم.

پل و لیندا مک کارتنی 

 

 

از دید من ارزش زندگی یک بره کمتر از زندگی یک انسان نیست. من تمایلی ندارم جان یک بره به خاطر تن آدمیزاد گرفته شود. 

موهانداس گاندی

 

 

انسانی که ذهنی آزاد دارد، رنج حیوانات را دردناک تر از رنج انسان می یابد. چرا که در مورد انسان ها دست کم همه اذعان دارند که رنج کشیدن ناگوار است و آنکه مسبب رنج شده جنایتکار است. اما هر روز هزاران حیوان بدون کوچکترین حس پشیمانی و بی دلیل سلاخی می شوند. اگر کسی به این موضوع اشاره کند، او را ابله خواهند پنداشت و این است آن جنایت نابخشودنی.

رومن رولان  

 

 

هیچ چیز جز تکامل در شیوه تغذیه با مصرف خوراک گیاهی به سلامتی انسان ها و یا افزایش احتمال بقا روی زمین کمک نمی کند.

آلبرت اینشتین

 

 

اگر انسان بخواهد به راستی و به طور جدی زندگی خوبی داشته باشد، نخستین چیزی که از آن پرهیز خواهد کرد مصرف خوراک حیوانی است زیرا ... غیر اخلاقی است، چون مستلزم کشتن، یعنی کاری است در تضاد با حس اخلاقی.  

لئو تولستوی

 

 

انسانی که دوران بی فکری کودکی را پشت سر گذاشته باشد، هرگز حیوانی را بی دلیل نخواهد کشت. حیوانی که به اندازه او حق زیستن دارد.

هنری دیوید تورو

 

 

ساکنان آرمانشهر (یوتوپیا) احساس می کنند که کشتار مخلوقات دیگر حس شفقت، بهترین احساسی که سرشت انسانی ما بدان متمایل است نابود می کند.

توماس مور 

 

 

انسان اندیشمند می بایست مخالف تمام رسم های بیرحمانه باشد هر چند که به طور ژرف در سنت ریشه داشته  باشند و هاله ای از تقدس گردشان را فراگرفته باشد. زمانی که امکان انتخاب داریم، می بایست از وارد کردن درد و رنج به زندگی موجود ات دیگر، حتا سطح پایین ترین آن ها بپرهیزیم. در غیر این صورت، انسانیت خود را فراموش کرده و خطایی به دوش کشیده ایم که هیچ چیز آن را توجیه نمی کند.

آلبرت شوایتزر

 

 

تو هم اینک شام خورده ای و کشتارگاه چه زیبا و دقیق در مایل ها مسافت پوشیده شده، همدستی در جرم برقرار است.

رالف والدو امرسون 

 

 

انسان می تواند بدون کشتن حیوانات به منظور تهیه خوراک تندرست باشد. بنابراین اگر گوشت بخورد، تنها برای ارضای ذائقه اش در گرفتن جان حیوانات همدستی کرده است.

لئو تولستوی 

 

 

سفره گیاهخوار منظره اسارت حیوان و سلاخ خانه کشتار و خون و شکنجه طبیعت ماتم زده را نشان نمی دهد. خوراک او دورنمای باغ و بوستان و زندگانی روستایی و کشت و درو و جشن طبیعت را نمایان می سازد.

صادق هدایت

 

 

باشد که هر که جان دارد از رنج رهایی یابد.

بودا

 

 

از وقتی که کشتارگاه های سن فرانس را دیدم خوردن گوشت را کنار گذاشته ام.

ونسان ون گوگ، در نامه ای به برادرش

 

 

اگر انسان نخواهد احساسات انسانی خود را خفه کند، می بایست نسبت به حیوانات مهربان باشد، زیرا آن که نسبت به حیوانات بیرحم باشد در مراوداتش با انسان ها هم سخت دل خواهد شد. ما می توانیم قلب یک انسان را با چگونگی برخورد او با حیوانات بسنجیم.

امانوئل کانت

 

 

چگونه می توانی چیزی را بخوری که چشم دارد؟

ویل کلاگ

  

 

انسان به راستی سلطان جانوران است، چرا که درنده خویی اش از آن ها فراتر می رود. ما با مرگ دیگران زندگی می کنیم. ما مکان های دفن هستیم! من از زمان کودکی خوردن گوشت را ترک کرده ام ... .

لئوناردو داوینچی

 

 

عدم خشونت به والاترین اخلاق می انجامد که هدف کل تکامل است. مادام که از آزار رساندن به تمام موجودات دیگر دست برنداشته ایم، وحشی هستیم.

توماس ادیسون

 

 

خوردن گوشت بذر شفقت ژرف را نابود می کند.

ماهاپاری نیروانا - متن بودایی

 

 

من قویا احساس می کنم که پیشرفت معنوی در مرحله ای ایجاب می کند که از کشتن جانداران دیگر برای ارضای نیازهای تنی خود دست برداریم .

ماهاتما گاندی

 

 

اما ما به خاطر لقمه ای گوشت، جانی را از خورشید و نور محروم می کنیم و از سهمی از زندگی و زمان که به دنیا آمده بود تا از آن لذت ببرد.

پلوتارک

 

 

حیواناتی که می خوری آن هایی نیستند که با ولع حیوانات دیگر را می خورند؛ تو جانوران گوشتخوار را نمی خوری، بلکه آن ها را الگوی خود قرار می دهی. تو ولع مخلوقات کوچک و دوست داشتنی را داری که کسی را آزار نمی دهند، که به دنبال تو حرکت می کنند، و تو در ازای خدمتشان آن ها را می خوری.

ژان ژاک روسو

 

 

وقتی ما حیوانات را برای خوردن می کشیم، آن ها هم در نهایت ما را می کشند چون گوشت آن ها که محتوی کلسترول و چربی اشباع شده است، هرگز برای انسان در نظر گرفته نشده است.

ویلیام سی. رابرتس پزشک و ویراستار ژورنال کاردیولوژی آمریکا

 

 

اگر گامی به عقب برداریم و نگاهی با آمارها بیاندازیم، مقدار بهینه گوشت قرمز که می خورید می بایست صفر باشد.

والتر والت، پزشک

 

 

مادامی که انسان ها قاتل بیرحم موجودات زنده رده پایین تر هستند، هرگز به سلامتی یا صلح دست نخواهند یافت زیرا تا زمانی که انسان ها حیوانات را قتل عام می کنند، یکدیگر را هم خواهند کشت. در حقیقت، آنکه بذر کشتن و رنج می کارد نمی تواند عشق و شادی درو کنند.

فیثاغورث

 

 

پر انرژی ترین کارگرانی که در سفرهایم به دور دنیا دیده ام، معدنکاران گیاهخوار در شیلی بودند.

چارلز داروین

 

 

تردید ندارم که بشر ضمن تکامل تدریجی خود از خوردن حیوانات دست خواهد کشید، همانطور که قبیله های وحشی از خوردن یکدیگر دست کشیدند. 

هنری دیوید تورو

 

 

گوشت را آن طور که هست بشناسیم: لاشه حیوان شکنجه شده ای که سرشار از آنتی بیوتیک و آفت کش است.

اینگرید نیوکرک

 

یک زن آفریقایی می تواند ده بچه به دنیا بیاورد، هر کدام را مدت ده ماه پرستاری کند، و وقتی به سن هفتاد سالگی می رسد می توان همچنان انتظار داشت که استخوان های محکم و خوبی داشته باشد که با استخوان های یک زن بیست ساله آمریکایی قابل مقایسه است. اسکیموها که روزانه 250 تا 400 گرم پروتئین را با خوردن گوشت ماهی، فیل دریایی، یا وال مصرف می کنند و 2200 میلی گرم کلسیم را با استخوان ماهی، بالاترین میزان پوکی استخوان را در سطح جهان دارند.

جان مک دوگال، پزشک   

 

 

همه ما حیوانات را دوست داریم. چرا بعضی از آن ها را حیوانات خانگی می نامیم و بعضی دیگر را ناهار؟

کی. دی. لنگ

 

 

« تو نخواهی کشت» تنها درباره کشتن همنوع صدق نمی کند، بلکه تمام موجودات زنده را در بر می گیرد؛ و این فرمان مدت ها پیش از اینکه از کوه سینا بیان شود در سینه آدمی حک شده بود.

لئو تولستوی   

 

 

ما تنها به این دلیل می توانیم گوشت را ببلعیم که به کار بیرحمانه و گناه آلودی که انجام می دهیم نمی اندیشیم. خشونت ... گناهی اساسی است و هیچ بحث یا تمایز زیبایی نمی پذیرد. تنها اگر نگذاریم قلبمان از عاطفه تهی شود، خود با خشونت به مخالفت بر می خیزد، صدایش همواره به روشنی شنیده می شود، و با این حال ما همچنان به خشونت ها تداوم می بخشیم، با خوشحالی، همه ما – در حقیقت، هر آنکس که به ما نپیوندد او را غیر عادی لقب می دهیم.   

رابیندرانات تاگور

 

 

پس از اینکه اهالی رم خود را به تماشای کشتار حیوانات عادت دادند، به تماشای کشتار انسان ها روی آوردند؛ کشتار گلادیاتورها.

میشل مونتین 

 

 

ای همنوعان من، پیکر خویش را با خوراک های گناه آلود نیالایید. ما ذرت داریم، سیب هایی که شاخه ها را با وزن خود خم کرده اند، و انگورهایی که روی درختان مو حجیم می شوند. گیاهان خوش طعم و سبزی هایی که می توان روی آتش پخت و نرم کرد، از شیر و عسل معطر شده با ادویه هم نهی نشده اید. زمین به وفور ثروت و خوراک های سالم خود را ارزانی می دارد، و شما را به ضیافتی فرا می خواهند که در آن هیچ خون ریختن و کشتاری نیست. تنها جانورانند که گرسنگی خویش را با گوشت فرو می نشانند، و حتا تمام آن ها نیز چنین نمی کنند؛ اسب ها، گاوها، و گوسفندان با خوردن علف زندگی می کنند.

فیثاغورث       

 

 

حواس انسان از دیدن میوه لذت می برد، چشم او از دیدنش و شامه از بوی آن و ذائقه از مزه گوارای میوه محظوظ می شود. میل غریزی انسان از دیدن کشتار و خوراک های خونین متنفر است.

صادق هدایت

 

 

تا زمانی که بدن ما گور زنده حیوانات کشته شده است، چطور می توانیم انتظار هر گونه شرایط ایده آل را بر روی زمین داشته باشیم؟

جورج برنارد شاو

نظرات 2 + ارسال نظر
امین یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ق.ظ http://directors.persianblog.ir

سلام
من نمیدونم که شما بر چه اساس به اسم خدای حکیم گیاهخوار شدین در حالی که خداوند میفرمایند حیوانات برای تغذیه ی انسان هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ساناز دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ب.ظ http://sarbaz_hakhamaneshi.persianblog.ir

سلام
من شما رو لینک کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد