بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)
بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

بسم الله الرحمن الرحیم(عشق معنوی)سلام بر دوستداران حیوانات

(:اینهایی که حیوان نمی خورندبه هنگام مرگ(خیلی سخت) جان نخواهندداد:)

تاریخ گیاهخواری

 

تاریخ گیاهخواری
همه مدارک و شواهد موجود در طبیعت به میوه خوار بودن ساختمان انسان از بدو پیدایش او گواهی میدهد. و طی میلیونها سال نجومی که از دوران پیدایش جدّ او یعنی اولین موجود پستاندار میوه خوار میگذرد فقط دوران نسبتاً کوتاهی است که او از طبیعت و آفرینش خود سر پیچی کرده و از خوردن خوراکی که بدنش برای آن ساخته شده عدول و سر پیچی نموده و آن دوره مصادف با عصر یخبندان بوده است.
اگر بر اساس خلقت از نظر واقع بنگریم حیات راه دراز و طویلی را از تنگناهائیکه در مسیر او قرار داشته گذرانیده و اگر معتقد باشیم که یک منبع قدرت روحی بر جهان حکومت میکند اعتقاد بیشتری پیدا میکنیم بر این احتمال که آندسته از انسانهائیکه از موجودات دیگر تغذیه میکنند و آدمخوارها یک نتیجه تحلیلی و تدریجی و بازمانده سیر قهقرائی اند که از بکار افتادن اراده آزاد و تحولات شدید فیزیکی بوجود آمده اند. واززاویه دید جهان بر اساس خلقت و خالق باید گفت حیات انسان بجای رهروی از جاده های اصلی و طبیعی از تنگناهای بن بست و پیچیده ای عبور نموده که به این حال و روز افتاده و با وجودیکه از ابتدای خلقت عمل گیاهخواری در جهان وجود داشته کلمه و اصطلاح گیاهخواری از سال 1842 در انگلستان به قالب و قاموس فرهنگ ریخته شده است و اصل آن از کلمه لاتین(Vegetus) گرفته شده به معانی صحیح، سالم، قانع، تازه و شاداب. و استعمال این کلمه را عنوان بهتری شناختند تا کلمه گوشت نخورها، یا پرهیز از گوشتخواری. واز نظر فرهنگ مفاهیمی که برای این کلمه قائل شده اند عبارت است از کسانیکه از مصرف گوشت حیوانات، ماهیها و پرندگان پرهیز داشته باشند اعم از اینکه تخم مرغ و فرآورده های شیری را مصرف بکنند یا نکنند.
واصطلاحات(Leato Vogotarian) یا (Vegan) از نظرلغوی زائد است و معنی عمیقی را نمیرساند و حتی کلمه گیاهخواری هم از مفاهیم واقعی خود باز کسری دارد و این فکر را ایجاد میکند که فقط سبزیجات تنها قلم رژیم غذائیست، در صورتیکه نیست وغذاهای بسیار زیادی وجود دارند که غذای اصلی گیاهخواران را تشکیل میدهد مثل ریشه ها( هویج، شلغم، سیب زمینی) سبزیها، ساقه ها، میوه های بته ای و تخم آن. انواع توت ها، میوه های درختی تازه و خشک و مغزه های آن. دانه ها، حبوبات و غلات. فرآورده شیری،  تخم مرغ و دیگر پرندگان و عسل که تشکیل یک صورت نا محدودی را میدهد خیلی جالب توجه تر و متعددتر از غذاهای گوشتی. زیرا غذای گوشتی یک برنامه یکنواختی است از انواع محدودی از حیوانات اهلی و ماهیانی که در شرف فاسد شدن هستند وپرندگانیکه پرشان را کنده و محتویات درونی آنرا خارج ساخته و با رنگ و بزکی که به دور و بر آن میدهند آنرا وسیله ای برای عیش وعشرت و جشنها واعیاد قرار.
  

 

تاریخ گیاهخواری از نظر کتب و آثار باقی مانده به گذشته های ابهام آمیزی بر میخورد. چندین تن از متفکرین و اصلاح طلبان تاریخ رژیم بدون گوشتی را بعنوان یک اصل مسلمی در زندگی توصیه کرده اند. مذاهبی که ریشه واساس و پایه سایر مذاهب قرار گرفته اند تقدس و اتحاد و یگانگی را با حیات گیاهخواری منطبق دانسته اند. طبق نوشته های کلمنت اسقف اسکندریه خوردن غذاهای گوشتی برای کاهنان مصر قدیم ممنوع بوده است. برهمنان که پایه مذاهب هندی را تشکیل داده اند عقیده شان بر این بود که کائنات یعنی خدا و انسان بایستی با کشتن هوسها و تمایلات بدن خود را تبرک سازند. و جینیسمها که شاخه ای از مذاهب هنود  می باشد و زرتشتیان که پیدایش آنها تاریخ معینی نداشته همان عقیده را داشته و برای حیات حیوانات ارزش و احترام فراوان قائل بوده اند. مذهب بودا که در قرن ششم قبل از میلاد بوجود آمد پایه و اساس آن برعدم اذیت و آزار کلیه موجودات زنده است. و چهار صد میلیون پیرو دارد که بسیاری از آنها گیاهجواران صادق و صافی هستند بخصوص کاهنان آن. بودیسم این فلسفه اخلاقی بی آزاری یکفرقه مذهبی تازه ای نیست، بلکه یک انقلاب و سرپیچی و عنادی است بر اعمال کهنه فاسد شده برهمائی که در روزگاران گذشته از سادگی اولیه خود انحراف یافته بود. مذهب بودا از برهما( یعنی خدا حاکم بر طبیعت و تنها منبع ملکوتی حیات) سر چشمه گرفته و به موقعیتی عملی تر و قابل پیروی تر ظهور یافته است.
در جهان غرب اولین گروه متمایز گیاهخواری را پیروان فیثاغورث بوجود آوردند که شکوه و جلال بی سابقه ای به یونان شش قرن قبل از میلاد بخشیدند.
هوارد ویلیام مطالعات و تتبعات استادانه ای روی ادبیات و نوشته های گیاهخواری نمود و نتیجه مطالعات خود را در کتابی بنام عرف تغذیه انسانی ارائه داد (که مدتها است بچاپ رسیده) و تجزیه و تحلیل علمی یک رژیم غذائی بدون گوشت را تا هشت قرن قبل از مسیح یعنی تا دوران اولین گروه "اورفیک" عقب برد. ( اورفیک از مجامعی است در تاریخ اساطر یونان که به گیاهخواری علاقمند بوده اند) او همچنین از اشعار هزیود  (Hesiodic) ارجهیت یک رژیم غذائی سالمتری را کشف کرد. در حاشیه ای از کتاب خود در مورد فیثاغورث مینویسد: "در میان اولین پیروان مکتب فیثاغورث میتوان تعدادی از متفکرین و پاکترین و نیک نفس ترین فلاسفه یونان قدیم و اخلاقیون و دانشمندان آن دوره را یافت که گیاهخوار بوده اند. بطور کلی میتوان متفکرین ارزنده ای مانند ارشمیدس که عالیقدرترین مخترع و نابغه علمی دنیای یونان قدیم و اپی کارموس که نمایشنامه نویس بزرگ کمدیهای آموزنده و تربیتی آن دوره بود نام برد.
امپدوکلس عقاید فیثاغورث را در پنج قرن قبل از میلاد ادامه داد. او بقدری در علم پزشکی تبحر داشت که در زمان حیاتش او را نیمه مقدس میدانستند. طرز معالجات او بدون دوا و واکسن بود. او عقایدش را در مورد غذا بطور وضوح شرح داده و هیچ جای شکی در موردی باقی نگذارده بطوریکه می گوید: "آیا نمیخواهید به این کشتار لعنتی خاتمه دهید. آیا نمی بینید که با بی توجهی تمام نسبت به روح خودتان خود را از بین میبرید؟ ! "
 

 

مکتب افلاطون را هم میتوان ادامه فلسفه فیثاغورث دانست زیرا او هم در اصول تغذیه گیاهی اصرار زیادی میورزید.
امپراطور گیاهخوار هندوستان بنام اوساکا در سه قرن قبل از میلاد که او را مظهر مذهب بودا لقب داده اند. او سومین مجمع عمومی بودائیها را تشکیل داد که یکهزار پیرو در آن شرکت کرد. در آن مجمع قانون مقدس وضع واعلام و پیروی از آن واجب گردید. وبه همه اطراف و اکناف مملکت اعلام شد و امپراطور امریه صادر کرد و وسائل طبی را در سرتا سر امپراطوری خود برای آدمیان و حیوانات بر قرار نمود.
تا ظهور مسیحیت فرقه های بزرگ مذهبی مانند اسنها یکنوع زندگی ریاضتی داشتند که غذای گوشتی را منع میکرد. شخصیتهای عالیقدری مثل هرمس، تریسمجیستس، پلاتینس، پرفیری، سنسا، اوید، دیئوجنس، سقراط، افلاطون، پلوتارک و تعداد دیگری را میتوان به فهرست گیاهخواران اضافه نمود.
مسیحیت مسئله بغرنجی است از نظرگیاهخواری، زیرا عهد جدید مسیح را ماهیخوارو گوشتخوار ذکر کرده است و برای این مسئله فصل مخصوصی اختصاص داده ایم. ولی این مطلب قابل توجه است که اولین پیشبران جهان مسحیت مانند اوریژن، ترتولین، جان کریزستم و کلمنت اسقف اسکندریه همه گیاهخوار بوده اند.
در گذشته های نزدیک شخصیتهائی مانند میلتون، پوپ، شلی، روسو، ترئو، ولتر، گلزس، نیوتون و برناردشاو بچشم میخورند. (نگاه کنید به بخش شخصیتهای تاریخی) همه این شخصیتها نشان داده اند که تکامل فکر احتیاجی به غذای گوشتی ندارد. گیاهخواران ورزشکاران ازدوندگان مسابقات ماراتون یونان گرفته تا شناگران و وزنه برداران و کشتی گیران و دوندگان و دوچرخه سواران مدرن امروز عملأ نشان داده اند که میتوان بدون استفاده از محصولات کشتارگاه به اوج تندرستی رسید.
کمی پس از شناسائی کلمه گیاهخواری در سال 1842 اولین سازمان گیاهخواری بوجود آمد و تغذیه بدون گوشت را ترویج نمود، این سازمان در سال 1847 درمنچستر پایه گذاری شد و انجمن گیاهخواران نام گرفت.
 

انواع گیاهخواران

 بسم الله الرحمن الرحیم

گیاهخواری به دلایل مختلفی از سوی افراد برگزیده می شود:
عده ای بخاطر حمایت از حیوانات و مسائل اخلاقی و انسانی و حس مسئولیت نسبت به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد، به گیاهخواری روی می آورند و عده ای هم بدلیل سلامتی، تطهیر روح و یا طبیعی بودن و غریزی بودن، به این نوع تغذیه گرایش پیدا می کنند.
شاید بتوان گفت که گوناگونی در نوع گیاهخواری می تواند بدلیل نوع گرایش افراد به سمت این رژیم غذایی باشد.
 

  گیاهخوارانی که از گوشت حیوانات و همچنین از هر محصولی که منشا حیوانی داشته باشد استفاده نمی کنند. نظیر: تخم مرغ، لبنیات، عسل، چرم، پوست، پشم، ابریشم و... به این دسته اصطلاحاً گیاهخوار کامل یا Vegans گفته می شود. این دسته خود نیز بر دو قسمت پخته خوار و خام خوار تقسیم می شود. گیاهخواران کامل بر این باورند که نباید از حیوانات به عنوان خوراک، کالا، کار، شکار، تشریح و عناوین دیگر استفاده کرد.

 

گیاهخوارانی که از گوشت حیوانات استفاده نمی کنند ولی از لبنیات استفاده می کنند. به این دسته Lacto گفته می شود. 

گیاهخوارانی که از گوشت حیوانات استفاده نمی کنند ولی از تخم مرغ استفاده می کنند. به این دسته Ovo گفته می شود. 

 

گیاهخوارانی که از گوشت حیوانات استفاده نمی کنند ولی از لبنیات و تخم مرغ استفاده می کنند. به این دسته Lacto-Ovo گفته می شود. (این سه گروه بیشتر به استفاده از محصولات غیر صنعتی در زمینه لبنیات و تخم مرغ تکیه دارند و اعتقاد دارند در روشهای سنتی حیوانات کمتر مورد سوءاستفاده و آزار و اذیت قرار می گیرند.) 

be omide nazdikiye har che bishtar be parvardegaare yegaane

yaa molaa ali madadi molaa 12130

سلام

به نام خدا

طاعات و عبادات شما قبول درگاه حق تعالی واقع شود انشاالله امیدوارم از خدا بخواهید کمکتون کنه در روزه گرفتن اگر در شادی به یاده خدا نیستید در سختی از او کمک بگیرید الهی شکرت  

 

 

beche haa hazrate molaa ali (a) mifarmaayad baa kharj kardane elm az aan kam nemishavad

کی. دی. لنگ

  

emrooz ye magase koochik ro koshtam  naaraahatam aakhe 2 rooz bood nakhaabide boodam haalaa taa sobh ham bidaaram mite too 23  saa ate chaa haa rom azaabe vojdaan gereftam 

bache haa deghat konid kheyli haa doost daarand baa internet kaar konand pool  nadaarand raayaane bekharand kheyli haa ham maloole jesmi hastand maanande ghate nokhaae yaa naabinaa boodan hatman az een baabat be vazifeye khodemoon amal konim o 2 rak at namaaz be niyate namaaze shokr maanande namaaze sobh bekhaanim

همه ما حیوانات را دوست داریم. چرا بعضی از آن ها را حیوانات خانگی می نامیم و بعضی دیگر را ناهار؟

مضرات گوشت

 بسم الله الرحمن الرحیم

چرا غذاهای گوشتی ناسالم است؟
در میان چیزهائیکه در زندگی روزمره بدان مشغولیم بعد از تنفس، خوردن از همه مهمتر است. مقاومت انسان در گرسنگی تا این حد است که دیده شده تا چند هفته هم می توان بدون غذا زنده ماند، ولی بدون آب تا چند روز و بدون اکسیژن تا چند دقیقه بیشتر نمی توان زندگی کرد .
ما در زمانی زیست می کنیم که دنیای طب در کار خود متحیر مانده است. از ازدیاد ناسلامتی و امراض بیشماری که موجودیت ما را به قهقرا می برد، سیل داروها، واکسنها، اعمال جراحی و از جلوگیری گسترش بیماریها عاجز مانده ایم. و امراضی که مستقیم با تغذیه مربوط هستند دائما رو به ازدیاد است .
احساس ما بر این است که باید روی اثر خوراکیها بر بدن توجه عاجلی افکنده شود. گذشته از تاثیر زیان آور زندگی غیر طبیعی در شهرهای پر از دود و نشستن تمامی روز در سر میزهای اداری و نظائر آن سلامتی ما به چیزهائی که می خوریم و می آشامیم نیز بستگی دارد .
بدن انسان ابزار بسیار حساسی است و مثل همه دستگاه های مکانیکی که وظائف خود را انجام می دهد احتیاج به نیرو دارد. نیرویی که آنرا بکار بیاندازد. انسان و حیوانات انرژی خود را بیشتر از مواد قندی و نشاسته ای و چربیها بدست می آورند. خود ساختمان بدن توسط اعمال دگرگون کننده ای ( که د رآنها فلزات، ویتامینها و پروتئینها نقش مهمی بازی می کنند) نگهداری می شود .
اگر یکی از این پایه ها که جزء احتیاجات دائم بدن است برای مدت مدیدی بدن از دسترسی بدان محروم ماند گرفتار امراض ناشی از کمبودی می گردد و نتیجه اش کمتر از قاعده کار کردن اعضائی می گردد که نابودی و مرگ آن عضو را در بر دارد. کمبود کلسیم به ساختمان استخوان، دندان و غیره ضرر می زند. بهبودی بیشتر حالات فقط با تغذیه موادی که دارای شبه فلزات و ویتامینهایی که انسان کمبود آنرا دارد میسر است. بدن می تواند بدون آنکه غذا به آن برسد مدتی بخوبی کار کند چون از ذخایر انباشته استفاده می کند مثل وقتیکه برای انجام فعالیتهای دگرگونی شیمیائی از کلسیمی که در دندانها و استخوانها ذخیره شده است استفاده می کند ولی باید دانست که این غارتی است که روی ذخیره آنها انجام می گیرد. ذخایر دیر یا زود انتها می پذیرد. عمل سیر قهقرائی شروع می شود. معالجه مشکل می گردد. و ما ناگهان خود را در بیمارستان می یابیم. در حالی که یک قسمت از مکانیسم بدن ما از کار افتاده است .
از طرفی اگر روی مواد غذایی و مخصوصاً موادی که دستگاه گوارش انسانی برای مواجه با آن ساخته نشده زیاده روی شود و اینعمل ادامه یابد روی اعضای دفع کننده فشار خواهد آمد. چون تمام مواد زائد باید به یک طریق دفع شوند، مثلا از طریق روده، کلیه، مثانه، غدد تعرقی و ریه ها .
 

 

با وجود اینکه دستگاه های گوارشی و دفعی ما مقاومت زیادی دارند باز هم مقاومت آنها حدی دارد که بعد از آن حد دیگر نمی تواند بخوبی کار کند. در اینجاست که جریان خون که خودش دستگاه نقاله ایست و عناصر را بجای لازم منتقل می سازد و مواد فاسد شده زائد را جمع می کند، وقتی از مواد سمی زیادتر از حد گنجایش خود اشباع شد حالت قلیائی خود را از دست می دهد و دیگر قادر نیست وظائف خود را بخوبی انجام دهد. پس ناچار از زیر بار شانه خالی می کند یعنی مواد شیمیائی را در قسمتهای مختلف بدن جا می گذارد تا منتظر فرصتی برای متفرق ساختن آن باشد. بهمین علت است که وقتی معده را از غذا تهی نگه می دارند مثل ایام روزه، خون شروع به پاک کردن سموم و کثافات ته نشین شده می نماید. درمان طبیعی روی این حقیقت ساده بنا شه است. مثلا سبب رماتیسم رسوب بلورهای اسید اوریک در مفاصل و بافتهای نرم است. وقتی که مجاری معمولی دفع مافوق طاقت خود کار کرده و گرفته شود اعضای دیگر برای انجام این عمل بکار گرفته می شوند. و این عمل هر چند که از طرفی سبب آسودگی داخلی می شود ولی ایجاد ناراحتیهای دیگری می نماید. پرده های مخاطی که در حقیقت ادامه پوست بیرونی بطرف داخلی هستند بوسیله زیاده روی در دفع مواد بلغمی که ما نام آنرا سرماخوردگی می گذاریم کمک می کنند و تحریک باکتریهای وارد شده همان اثر رادر پرده های ضعیف شده دارد. از خود پوست هم بغیر از منافذ تعرق کارهای دیگری انجام می گیرد مثل جوشها و لکه ها و به اصطلاح امراض جلدی که در دفع چرکها و اضافه مواد بلغمی کمک می کند. خلاصه آنکه بسیاری از علائم امراض محصول نهائی عدم توازن داخلی است که علت آن زیادی یا کمبود مواد معینی در بدن است
دکتر دوکلاس لاتو طبیب امراض زنانه و داخلی در این موضوع تاکید نموده می گوید: « خیلی کم اشخاص درک می نمایند که علت اصلی امراض در تغذیه ناقص است. و خیلی از پزشکان هم خودشان قادر به درک این مطلب نیستند. بیشتر اشخاص وقتی به اثر غذاها ایمان می آورند که اثر آن مثل الکل یا پرخوریهای ایام عید آنی و زود اثر باشد. اطبه متوجه شده اند که اگر بیماری از کمبود آهن دچار کمخونی و از کمبود ویتامین « د» دچار نرمی استخوان و از کمبود ویتامین « س » دچار اسکوربوت شده تقصیر نحوه تغذیه است و او را با تعویض غذا براحتی مداوا می کنند. اما اگر بیمار دارای ذات الریه، درد قلب، ورم مفاصل، آسم، سرطان یا امراض زیاد دیگری شد تشخیص نمی دهند که علت اصلی در تغذیه ناقص باشد .
حال برویم بر سر مشاهده تغیرات و دگرگونیهائی که روی موجودیت انسان واقع خواهد شد: چناچنه او موقعیت خود را از میوه خواری و تغذیه طبیعی به جهان همه چیز خواری تغیر دهد.
 

 

1 - نوع رستنی میکروبهای گیاهی تغیر خواهد یافت و قسمت عمده آن از نوع میکروبهای گندنده تشکیل خواهد شد. ولی روده دراز که برای چنین تغذیه ای شایستگی ندارد تغیر نیافته همچنان باقی خواهد ماند. حتی قسمت عمده غذای یک گوشتخوار از مواد نباتی تشکیل می شود که برای تجزیه و دگرگونی خود به نوع مخصوصی از میکروبها احتیاج دارد. و به این علت کشش مخصوص در جهاز هضم ایجاد گشته و جریان خون مجبور می گردد که مقدار بیشتری از انرژی خود را برای برطرف کردن عناصر غیر طبیعی بکار اندازد. و به این علت مجبور است در وظائف دیگر خود قصور ورزد. چون مقدار زیادی از مواد سمی که امکان داشت بوسیله روده کوتاه در مدت کمی دفع گردد زمان بیشتری در روده ها مانده و همراه با مواد غذائی جذب می گردد.

2 - در روده های یک حیوان گیاهخوار در اثر فعل و انفعالات جهاز هضم مقدار زیادی ویتامین (B12) درست می شود که فقط کمی از این ویتامین را در غذاهای گیاهی می توان یافت. و تنها مقدار کمی از سموم گوشتی قادر است از توسعه طبیعی ویتامین ( B12) جلوگیری نماید. پس در حقیقت بایست مقدار زیادی گوشت خورد مخصوصاً جگر را که دارای ویتامین است تا کمبود ویتامین ( B12) که یکی از عوامل کم خونی است جبران گردد. و بهمین علت است که این مرض در میان اشخاصی که کم گوشت می خورند رایج تر است .

3 - پس هر چند که مقدار پروتئین دست دوم از گوشت بدست می آید ( مهمترین عنصر غذائی در گوشت) ولی آنهم توام با مواد دیگری است که به هیچ وجه مغذی بشمار نمی آید
الف - وقتی حیوانی را می کشید مقداری از سمها در جریان خون او باقیست که جریان خون حیوان مشغول دفع آن بوده و وقتی انسان از این گوشت تغذیه می کند این سموم را می خورد و به این وسیله به سازمان بدن خودمان مقداری کار اضافی میدهیم که دفع مواد ناخواسته حیوان دیگری بوده است. در ضمن وقتیکه حیوان را می کشند در حین کشتار مقداری سم از ترس وارد جریان خون او می گردد. ( این یک عمل طبیعی است که بدن موجودات برای محافظت خود نشان می دهند) و بهمین علت است که مردم از شوک و ناراحتیها دچار غش می گردند .
ب- در همان حینی که حیوان در حال مرگ است گندیدگی در جسد شروع می شود. از هم پاشیدگی بدن یک جریان طبیعی است و تشابه بیشتری به زمین جنگل دارد تا با دستگاه گوارش انسان. چون میکروبهائی در آن در حال رشد هستند که می توانند هر 15 دقیقه در حرارت بدن زاد و ولد نمایند و تنها وسیله جلوگیری از زاد و ولد آنها تبرد است. بیش از 90% تمام موارد شناخته شده مسمومیتهای غذائی بوسیله این میکروبهای گنداننده ایجاد می شوند. و این نشان می دهد که مقاومت مبارزه ما با میکروبهای حمله ور حدودی دارد. می توان گفت که پختن میکروبها را می کشد. ولی اجساد آنها کاملا سمی هستند و میکروبهایی که روی گوشت پخته شده توسعه می یابد کشنده می باشند.

4 - حیوانات اهلی دارای امراض بسیار زیادی هستند مانند امراض مسری سقط جنین آور، تب خوک، امراض دهان، التهاب پستان و سرطان که علت آن بطور کلی زندگی غیر طبیعی و تغذیه اجباری و سوء استفاده از اعمال جنسی و زاد و ولد عجولانه است. کشف امراض زیادی مانند سرطان و سل روی لاشه ها خیلی مشکل است مگر اینکه آزمایش دقیق پس از کشتار بعمل بیاید که آن هم کمتر انجام می گیرد. و می توان گفت 60% اجساد کشته غیر قابل مصرف برای تغذیه انسانی تشخیص داده می شود. و بافتهای مریض و ویروسهایی که به همراه آن است همراه غذا وارد معده می شود . 

 

5 - شدت و ازدیاد چربیهای حیوانی در روده ها مانع از جذب کلسیم می شود و با وجود اینکه کلسیم در خیلی از غذاها وجود دارد عموم مردم از کمبود کلسیم رنج می برند. ( یکی از دلایل مهم خرابی دندان همین کمبود کلسیوم است.)

6 - چربی حیوانی دارای کلسترل می باشد که یکی از مسببین بیماری « تصلب شرایین » که یکی از بیماریهای قلبی است که رو به ازدیاد است. مثلا درد شریانها مربوط به آن می باشد .
واضح است که ما فکر می کنیم گوشت منبع خوبی برای پروتئین نمی باشد. سالهای درازی تصور می شد که پروتئین درجه یک، یکی از عناصر اصلی غذایی است که فقط از گوشت بدست می آید. ولی در سال 1955 مجله مخصوص داروشناسی به این عقیده خاتمه داد.
اصطلاحات پروتئین درجه اول و پرتئین درجه دوم در حین جنگ جهانی اول بوجود آمد و پایه آنها بر تجربه ناکامل پروتئین خالص و آزمایشات نارسا بر موشهای بزرگ پایه گذاری شده بود. این اصطلاحات حالا بی معنی شده اند و باید بدور ریخته شوند. چون پروتئینها معمولا در روده ها درست نمی شوند بلکه بوسیله خوردن غذاها بدست می آیند. منبع اصلی آن در جهان نباتات است. حیوانات قوی بنیه ای که مقاومت و هیکل بزرگ دارند احتیاجات خود را از این چشمه کسب می کنند. بدون اینکه از مضراتیکه از خوردن گوشت ایجاد شود متضرر شوند.
پس هر چند علل دیگری هم برای بیمار شدن وجود دارد مانند ناراحتیهای عصبی و روانی ولی گوشتخواری مؤثرترین منبع عوامل ناخوشی ها است. از اینکه بیشتر مردم جهان کوشش کرده اند همه چیز خوار باشند دلیلی نیست و نمی رساند که سلامتی خود را نگهداشته و مفت بدر رفته اند

be omide nazdikiye har che bishtar be parvardegaare yegaane

yaa molaa ali madadi molaa 12130


 

سلام

beche haa hazrate molaa ali (a) mifarmaayad baa kharj kardane elm az aan kam nemishavad

به نام خدا